火の出るようなブログ2

やっぱり、人は他人を理解しあうことでしか最後は自分自身も救われないと思うのです.

「もし(ロジャー・ウォーターズ)」

もし僕が白鳥なら、飛び去ってしまうだろう。 

もし僕が列車なら、遅れてくるだろう。

もし僕が善人なら、

今よりもっとたびたび君と話ができるだろう

 

もし僕が眠っていたなら、夢を見ることもできるだろう。

もし僕が何かを恐れているのなら 隠れることもできるだろう。

もし僕の気がふれてしまったら

お願いだから僕の頭のことを悪く言わないでおくれ

 

もし僕が月だったら、冷静でいられたろう。

もし僕が規則なら、それを曲げるだろう。

もし僕が善人なら

友だちとの間の距離を理解できただろう。

 

 もし僕が独りぼっちなら、泣いただろう。

もし僕が君と一緒にいられたら、それで目的は達成だ。

もし僕の気がふれてしまったら、

 君はまだ僕をゲームに加えてくれるかい? 

 

もし僕が白鳥なら、飛び去ってしまうだろう。

もし僕が列車なら、遅れてくるだろう。

そしてもしわたしが善人なら、

 今よりもっとたびたび君と話ができるだろう。

 

 

If I were a swan, I'd be gone.  

If I were a train, I'd be late.

And if I were a good man,

I'd talk with you more often than I do. 

 

If I were asleep, I could dream.

If I were afraid, I could hide. 

If I go insane,

Please, don't put your wires in my brain. 

 

 

 

If I were the moon, I'd be cool.

If I were the rule, I would bend.

If I were a good man,

I'd understand the spaces between friends.

 

If I were alone, I would cry.

And if I were with you, I'd be home and dry. 

And if I go insane,

 Will you still let me join in with the game?

 

If I were a swan, I'd be gone.

If I were a train, I'd be late again.

 If I were a good man,

I'd talk with you more often than I do.